tiistai 16. joulukuuta 2014

Klinikan sympaattinen huone ja yllätysyöpala

Sulka hattuun. En sortunut ostamaan lentokentältä herkkuja ajatellen, että tänään saa vielä herkutella, koska huomenna sitten alkaa se ankara paasto. En herkutellut, mutta huomenna tosiaan aloitan paaston.Otin kentällä teen ja kaivoin käsilaukustani Life -kaupasta ostamani terveyspatukan. Lentomatkalla tarjoiltu couscous-salaatti oli jäistä eli ei tullut syötyä koneessakaan.

Lämmin ilma tuulahti Malagan kentällä. Oli yli puolenyön. Paastoklinikan hymyilevä kuljettaja odotti mustaan pukuun sonnustautuneena nimikyltin kanssa Malagan kentän tuloaulassa. Vaihdoimme muutaman sanan matkan aikana. Kuljettaja puhui auttavasti englantia. Espanjaa minä en osaa. Kentältä oli noin 60 kilometrin ajomatka klinikalle.



Klinikan porteilla kysyttiin tarkkaan nimeni ja vahvistettiin varaukseni. Ystävällinen vastaanottovirkailija ohjasi minut huoneeseeni. Laukut kannettiin ystävällisesti huoneeseeni.Minulle avattiin ovi sympaattiseen yhden hengen huoneeseen, jossa ei ollut televisiota. Pehmyt valkoinen aamutakki ja tossut odottivat sängyn laidalla ja pöydällä oli tuoreita kukkia. Kello oli jo kaksi aamuyöllä. Olin väsynyt ja nälkäinen. Minulle tuotiin yöpalaksi käsittämättömän herkullisia hedelmiä. Ihana yöpalayllätys.




Minulle oltiin varattu jo ennakkoon lääkärin vastaanotto  ja sairaanhoitajan tapaaminen heti aamuksi klo 08.00. Ennen paastoa otetaan erinäisiä kokeita. joista analysoidaan kaikki tarpeellinen. Paastoa ei voi aloittaa ennen kuin on tarkkaan tutkittu, että olen fyysisesti ja henkisesti valmis kyseiseen paasto-ohjelmaan. Nyt nukkumaan. Viisi tuntia aikaa levätä.